سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیر خشک مخصوص طیور

از شیر خشک مخصوص طیور میتوان بعنوان مکلمل کمکی بای واکسیناسیون طیور به روش آشامیدنی استفاده کرد.
در کشور ما، به دلیل فراوانی موارد بیماریها و عدم کارآمدی و کفایت الزمه در واکسیناسیون گله های طیور بخصوص در روش آشامیدنی ، همواره به کارایی این روش ارزشمند ، کم هزینه و کم استرس به دید ظن و گمان نگریسته شده است . با این حال ، باید دانست که در عدم حصول نتیجه مناسب در واکسیناسیون حداقل یکی از موارد زیر و یا ترکیبی از آنها دخیل می باشند:
1. کیفیت و کمیت واکسن ساخته شده از مرحله خلوص در کشت ، تکثیر تا لیو فیلیزه کردن واکسن ساخته شده.
2. میزان هم پوشانی تیتر ایمنی حاصل از واکسیناسیون به وسیله سویه بکار رفته در واکسن در مقابل ویروس بیماری زای موجود در فیلد.
3. وضعیت ایمنی گله از لحاظ درگیریهای کلینیکی ، تحت کلینیکی و یا کمون سایر بیماریها
4. انجام صحیح واکسیناسیون ) 50% علل موفقیت و یا شکست برنامه واکسیناسیون (
در بررسیهای انجام شده در بسیاری از فارمها برنامه مدون و مشخصی در انجام صحیح روش آشامیدنی برای حصول نتایج مناسب حاصل از واکسیناسیون وجود نداشته که این خود میتوانست از دالیل مهم عدم کارایی برای واکسنهای آشامیدنی به شمار آید. بنابراین و بر اساس مطالعات و آزمایشات فراوان انجام شده توسط گروه مطالعات این شرکت و با نظارت کارشناسان محترم سازمان دامپزشکی
کشور و رعایت اصول مندرج در منابع علمی معتبر از حیث مواد بکار رفته در این محصول و هم چنین نحوه مصرف آن توانست ، تاثیر فوق العاده این پارامترها را در رسیدن به تیتر کارآمد در این روش از واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها را به اثبات برساند.
خصوصیات کاربردی :
• استفاده از شیرخشک بدون چربی به همراه واکسنهای خوراکی در طیور میتواند به طور متوسط 111% راندمان واکسیناسیون را بهبود ببخشد.
• پروتئنهای ساده وسهل الهضم موجود در شیر ، عالوه بر کاهش استرس ناشی از واکسیناسیون در گله با تمامی باقی مانده مواد ضد عفونی کننده در آب و یا ظروف فارم و یونهای مضر برای واکسنها در آب آشامیدنی ، مانند : کلر ، آهن ، مس ، روی ، ید و...) به عنوان یونهای ویروس کش ( ترکیب شده و آنها را از دسترس ذرات حساس واکسن دور نگه میدارد ، که این خود علاوه بر حفاظت از ذرات زنده واکسن در مقابل این مواد مضر ، از ترکیب تعداد فراوانی از این ویروسها با ذرات بار دار نیز پیشگیری خواهد نمود.
• شیر دارای مقادیر فراوانی لاکتوز است که عالوه بر کمک بسیار در مقابله با استرس وارده به پرنده به زنده ماندن ذرات واکسن در مدت زمان واکسیناسیون نیز کمک خواهد نمود.
• این محصول دارای مواد تقویت کننده ایمنی میباشد ، که باعث افزایش فاگوسیتوز و جذب بیشتر ویروسهای واکسن در روده میگردد.
• از مواد افزودنی در این ترکیب میتوان به موادی اشاره نمود که پایداری ویروسهای واکسن در مدت زمان مصرف را به همراه پروتئین و الکتوز شیر تا بیست برابر حالت عادی ، افزایش میدهند .) ویروسهای واکسن در آب معمولی 50 دقیقه زنده می مانند ، در صورتیکه در آب حاوی شیر خشک تا 4 ساعت زنده خواهند ماند
1. در تمامی کشورهای پیشرفته ی دنیا استفاده از شیر خشک های مورد مصرف در مصارف تغذیه کودک )انسانی( به دلیل وجود مقادیر فراوان چربی )22%( و فر موله کردن امالح، بخصوص آهن،کلر،ید،مس و.... .در ساخت آنها ، استفاده از این نوع از شیرخشکها به همراه واکسنهای آشامیدنی طیور ممنوع می باشند.
2. استفاده از شیر خشک های مورد مصرف در خوراک دام و طیور،بدلیل بهره گیری از ضاایعات مواد لبنی و شیرهای بی کیفیت پایین ودر نتیجه حضور ذرات سوخته فراوان در آن ها ، اندیس حلا لیت بسیار نامناسب ) در مصرف آشامیدنی طیور ممنوع میباشد.
طریقه و میزان مصرف :
آب مورد استفاده برای واکسیناسیون خوراکی بایستی خنک ، عاری از مواد ضد عفونی کننده ،دارای حداقل امالح ، جلبکها و آلودگیهای میکروبی باشد. برای ایجاد شرایط فوق ، بهتر است از آب چاه استفاده شود . آب مورد نیاز برای حل نمودن واکسن بایستی در صورت امکان در تانکهای بزرگ پالستیکی و تمیز ریخته
شده و هر بسته محصول دو قلو را در 211 لیتر آب حل نمایید . ابتدا بسته بزرگتر را در آب حل نموده و به آرامی مخلوط نمایید تا کف نکند و 21 دقیقه بعد ساشه کوچک را در آن محلول بریزید . در صورت حل شدن کامل لکه های رنگی در محلول ، میتوان چند دقیقه بعد واکسن را در محلول نهایی حل نمود . برای مصرف واکسن توسط 05 تا 05 درصد از گله ) موفق ترین برنامه مصرف در روش آشامیدنی( ، انجام اقدامات زیر ضروری است :
• گله را بسته به سن آنها و میزان درجه حرارت محیط به مدت 0 تا 7 ساعت تشنه نگه دارید .
• واکسیناسیون را در ابتدای صبح انجام دهید.
• تعداد ظروف آب خوری در هنگام مصرف واکسن را 75 % افزایش دهید.
• در هنگام مصرف واکسن در فارم در کناره های سالن به آرامی حرکت و طیور را به آرامی به سمت آبخوریها هدایت نمایید.
هیچ وقت نگران 05 تا 75 درصد باقی مانده گله نباشید و بر اساس رنگی شدن نوک پرنده آنها را کنترل ننمایید چراکه رنگ از جذب واکسن جلوگیری کرده و در گوشت طیور باعث ایجاد باقی مانده مواد شیمیایی می گردد.و هم چنین 05 تا 75 % باقی مانده فاقد نوکهای رنگی را نمی توان با زور مجبور به آشامیدن آب نمود !!!!. 05 تا 75 % باقی مانده در اثر تماس با سایر پرندگان و یا از طریق بستر با ذرات واکسن تماس پیدا میکنند.
پودر شیر چربی گرفته (پس چرخ )
پودر شیر پس چرخ معمولاً ازشیری تهیه می شود که قسمت اعظم چربی آن گرفته شده باشد . مقدار چربی که در این شیرها وجود دارد در حدود 1/0 تا 5/0 درصد است . شیر پس چرخ دارای 38 درصد مواد ازته می باشد
پودر لاکتوسرم یا آب پنیر :
لاکتوسرم مازاد صنعت پنیر سازی است که به صورت پودر تهیه می گردد . آب پنیر در حقیقت همان شیر بی چربی است با این تفاوت که کازئین یا ماده ازته اصلی آن گرفته شده است .از نظر مواد پروتئینی پودر لاکتوسرم ضعیف است و مقدار پروتئین آن در حدود 13 درصد می باشد . از نظر اسید آمینه های نوع لوسین 5/15? و ترهاونین 5/5? و لیزین 2/8? ولی از نظر اسید آمینه ای گوگرد دار و گلیسین فقیر می باشد . از نظر ویتامین های محلول در چربی ، ضعیف و از نظر ویتامین های محلول در آب به ویژه ریبوفلاوین و اسید پانتوتننیک مناسب است تحقیقات اخیر نشان داده است که تاثیر پودر لاکتو سرم مشابه با تاثیر مخمرها می باشد . و سبب بالا رفتن قابلیت هضم و جذب می گردد . از این رو می توان از آن به عنوان یک مکمل مناسب به خصوص در جیره هائی که به طور عمده از مواد اولیه نباتی تشکیل شده ، استفاده نمود

?با ما در ارتباط باشید   ??????
??عضویت در کانال تلگرام   https://telegram.me/nrdco
??ارتباط  تلگرامی  با مدیر   @ehsanmoradib
? سایت شرکت    www.nrdco.ir
?ایمیل    nrdco.ir@gmail.com
?تلگرام و تماس  09376748920
???تماس  09105967660
? ??تماس  09213194340
???فکس  08338224673
???دفتر  08338250501
??? دفتر 08338250563
??کد پستی  6715613388  
شرکت نیک رویش دالاهو
( مهندس احسان مرادی )