سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیر خشک دامی

شیر خشک دامی
امروزه ترکیب شیر گاوهای شیری با نیازهای گوساله متفاوت است. این نتیجه برنامه های به نژادی است که در آن گاوها را در جهت افزایش میزان چربی شیر اصلاحمی نماید . امروزه چربی موجود در شیر تازه بیش از مقدار آن در گذشته می باشد و در واقع این مقدار چربی بیشتر از نیاز گوساله است . لذا دستگاه گوارش دچار اختلال می گردد و به خوبی قادر به هضم این مقدار چربی نیست . در نتیجه چربی هضم نشده بصورت یک منبع غذایی برای باکتری ها در روده گوساله باقی می ماند که این امر سبب بروز اسهال در گوساله ها می شود . همچنین میزان چربی در شیر تازه در فصول مختلف ثابت نیست و بر حسب زمان متغیر است اما میزان چربی در شیر جایگزین ایزیلاک همیشه ثابت است .مقدار آهن موجود در ایزیلاک حدود 30 برابر مقدار آهن شیر تازه است و وجود این میزان برای حیوانات در حال رشد بسیار مهم است. کمبود ویتامین باعث بروز مشکلات زیادی در رشد و سلامتی می شود . میزان ویتامین های AوD در شیر گاو کافی نمی باشد . کمبود ویتامین A باعث اختلال در رشد و بروز ضایعات پوستی و کمبود ویتامین D هم باعث بی نظمی در متابولیسم کلسیم و فسفر می شود . از این رو افزودن ویتامین ها و مواد معدنی برای حیوانات در حال رشد و بویژه گوساله ها ضروری است شیر خشک یک جانشین شونده شیر کامل برای تغذیه و پرورش گوساله هاست.
اگر سیستم تغذیه ای در مزرعه شما هر یک از روش های اتوماتیک یا دستی باشد شیر خشک بهترین انتخاب برای هر دو این سیستم های تغذیه ای خواهد بود. ترکیب جانشین شونده شیر به گونه ای از مواد خام مرغوب و اسیدی کننده ها انتخاب شده است تا بتوان آن را به مدت طولانی نگاه داشت و مصرف نمود. به منظور دستیابی مطمئن به رشدی سریع و نیز پرورش گوساله های سالم ، شیر خشک بر پایه مواد قابل هضمی که منشا شیری دارند تولید شده است.
1. دارای قابلیت حل شوندگی در آب سرد
2. دارای قابلیت هضم شوندگی بالا
3. فراهم آوردن رشد روزانه بالا
4. مناسب بودن برای هر دو سیستم تغذیه ای اتوماتیک و دستی

شیر خشک دامی

 

• حتما در دو ساعت اول تولد به گوساله ها کلستروم بخورانید.
• در 14 روز اول تولد به هنگام ظهر 1-2 لیتر آب ولرم در اختیار گوساله ها قرار دهید.
• از هفته سوم تولد آب آشامیدنی تمیز و تازه در اختیار گوساله ها قرار دهید
• از دو هفته به بعد علوفه خشبی و کنسانتره با کیفیت در اختیار گوساله ها قرار دهید.
• اگر میزان مصرف مواد خشبی کافی و میزان مصرف کنسانتره حدود 1 کیلو گرم باشد می توانید مقدار شیر مصرفی را کاهش دهید. وزن گوساله باید حدود 75 کیلوگرم باشد.

?با ما در ارتباط باشید   ??????
??عضویت در کانال تلگرام   https://telegram.me/nrdco
??ارتباط  تلگرامی  با مدیر   @ehsanmoradib
? سایت شرکت    www.nrdco.ir
?ایمیل    nrdco.ir@gmail.com
?تلگرام و تماس  09376748920
???تماس  09105967660
? ??تماس  09213194340
???فکس  08338224673
???دفتر  08338250501
??? دفتر 08338250563
??کد پستی  6715613388  
شرکت نیک رویش دالاهو
( مهندس احسان مرادی )