سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنجاله کنجد

کنجاله کنجد
کنجاله کنجد همانند کنجاله سویا و پنبه دانه به علت داشتن ارزش غذایی بالا و اثر مثبت در تغذیه دام ،از خرید و فروش بالایی برخوردار است.
کارخانه های تولید کنجاله پس از بوجاری کردن کنجد و شستشو و تمیز کردن، این محصول را خشک کرده و روغن آنرا جدا می نمایند. نتیجه ی این کار خوراکی است که در جیره های غذایی دامداری ها اثرات زیادی دارد.می توان از 20 درصد کنجاله کنجد به جای کنجاله سویا در جیره جوجه های گوشتی استفاده نمود
آنالیز کنجاله کنجد:
پروتئین: حداقل 36% و حداکثر 46%
چربی: حداقل: 12% و حداکثر 20%

کنجاله کنجد از نظر متیونین و آرژنین قوی است . ارزش غذایی آن برای انواع طیور 90- 95 درصد کنجاله سویا است. منبع عالی از سستین و تریپتوفان می باشد.از نظر فسفر و ویتامین های محلول در چربی غنی است.مصرف در کنار کنجاله سویا به عنوان تکمیل کننده عالی است.بسیار خوش خوراک و ملین است.استفاده 2 به 1 از سویا به کنجد ترکیب عالی است.میزان فیبر در کنجاله تحت فشار به دست می آید حدود 8 درصد است.ثبات و پایداری در مقابل اکسیداسیون به دلیل وجود ماده ای به نام سسامولین است.سسامولین در اثر تجزیه به یکآنتی اکسیدان طبیعی به نام سسامول تبدیل می شود.سسامولین و سسامین موجود درروغن کنجد به عنوان یک ماده در کنترل حشرات به کار می رود.ترکیب ماده مغذی آن بسیار شبیه سویا است.از نظر لیزین و ترئونین فقیر است.حاوی اگزالات و فتیات زیادی است که پوست گیری قبل از روغن کشی آن را کاهش می دهد.کلسیم موجود در کنجد به خاطر بالا بودن اسید فیتیک آن غیر قابل استفاده است.مصرف بیش از حد آن منجر به اسهال در طیور شود.در صورت مصرف بیش از ده درصد به مقادیر مکملهای معدنی توجه ویژه ای مبذول شود.انرژی متابولیسمی آن کمتر از سویا است.جیره هایی که حاوی مقادیر زیادی کنجد است (بیشتر از 10 درصد) باید حاوی 2 درصد کلسیم بیشتر باشد.محدودیت استفاده از آن به خاطر کم بودن انرژی، لیزین و بالا بودن اسد فیتیک آن است.مصرف بیش از حد کنجاله کنجد حاوی روغن بال در جیره باعث نرمی چربی لاشه و طعم نامطلوب آن می شود.
مشخصات ظاهری کنجاله کنجد: پلت فشنگی به قطر 1 تا 2 سانتیمتر به رنگ قهوه ای بسته بندی شده در گونی های بین 30 تا 35 کیلوگرمی.گر کنجاله کنجد به همراه آنزیم فیتاز به همراه 5، 10 و 15 درصد به ترتین در دوره آغازین رشد و دوره پایانی برای جوجه ها و افزایش وزن آنها مفید و مناسب خواهد بود و نه بیشتر.